verslag

Verslaglegging over activiteiten, trips en vakanties

Vaarvakantie afdeling Vathorst.

door Jannie Edelenbos.

Op  9 mei was het eindelijk zover dat we als afdeling weer mee mochten met het Zonnebloem Schip, 4 gasten en 4 vrijwilligers hadden zich hiervoor aangemeld. ’s Middags om 15.00 uur vertrok het schip richting Keulen, waar we mee hebben gedaan met de stadswandeling waarbij een bezoek aan de Dom natuurlijk niet mocht ontbreken.

Avonds was er een gezellige muziekavond aan boord waar de voetjes (rolstoelen) van de vloer gingen. Op woensdag hebben we heerlijk gewandeld in het prachtige stadje Rüdesheim, en wie wilde, kon naar Muziekkabinet. Donderdag is de stad Koblenz bezocht, voor wie wilde kon met de stadsgids mee, andere gingen op eigen gelegenheid de stad bekijken. Avonds was er aan boord een wijnproeverij georganiseerd. Vrijdag de laatste dag in Düsseldorf, waar menigeen een bezoek bracht aan de chocolade winkel van Lint. Zaterdag weer aangemeerd in Arnhem waar de gasten weer opgehaald werden of met de taxi terug naar huis gingen. Het was voor de gasten en vrijwilligers een onvergetelijke week waar we met een goed gevoel op terug kunnen kijk.

De vakantiegangers

De Tuinen van Appeltern

Op 11 mei 2022 hadden we weer een geweldig uitje met de Zonnebloem afdeling Soest.

We zijn naar de Appeltern tuinen geweest. Om 11.30 uur kwamen onze gasten en vrijwilligers aan. Na een heerlijke lunch, hebben we de tuinen bekeken. Deze waren heel mooi. En door het fantastische weer genoot iedereen volop.

Om 15.00 uur zijn we weer huiswaarts gegaan en hebben we onze gasten weer netjes thuisgebracht. Om half 5 hebben we met de vrijwilligers, die wilden, nog bij Sabrosa geborreld en hen de wel bekende bitterballen aangeboden, gesponsord door onze ex penningmeester Gerrit Jan de Vos.

Het was weer een heel mooie en goed geslaagde dag.

30-JARIG JUBILEUM AFD. AMERSFOORT-ZUID

Op zaterdag 14 mei vierde de afd. Amersfoort-Zuid haar 30-jarig jubileum in restaurant Zuiver. Aanwezig waren 32 gasten en 18 vrijwilligers die allen genoten van een feestelijke 3-gangen lunch. Het werd een zeer gezellige en geslaagde bijeenkomst mede door de chique ambiance van dit fraaie restaurant.

Er werden tevens 4 jubilarissen gehuldigd is aanwezigheid van regio-bestuurder Wil Melchers.

Op de foto van links naar rechts: Gerda Hoogland (10 jaar), Dini de Roy (10), Evelien Bos (25) en Gerrit Hoogland (10).

Veluws Zandsculpturenfestijn 21 oktober

De dag leek maar somber te beginnen met regen, regen en nog eens regen. Wat verkleumd en nat zaten we eindelijk in de bus, op weg naar Garderen. Maar weer of geen weer, de stemming zat er direct al goed in, want iedereen had er zin in! De voorzitster, Maureen, stelde de chauffeur Sjaak voor en heette alle 24 gasten en de 5 andere vrijwilligers van harte welkom en gaf onderweg wat uitleg over hoe zandsculpturen eigenlijk gemaakt worden. Aangekomen in Garderen werd men al opgewacht door de vrolijke “Tante Sjaan”, die hun in een onvervalste Amsterdamse tongval het park in loodste. Eerst aan de koffie met appelgebak. Aansluitend genoten ze van de lunch, inclusief een hoognodig kopje soep om weer even op te warmen. Want hoewel 2/3 deel van het park overdekt is, was het toch niet echt warm te noemen. Sjaak, de chauffeur, stelde voor om hun mee te nemen op een toeristische slinger-route in plaats van via de snelweg. Daar was natuurlijk iedereen het mee eens.